Czy tabletki antykoncepcyjne powodują anemię

Luty - Filmy z polskim lektorem i dubbingiem nowości rapidshare ...

Temat: dlaczego taki okres?????
Czesto stosuje sie tabletki antykoncepcyjne w celu zmniejszenia krwawien.Zanim
jednak po nie siegniesz,zrob sobie Usg,czy nie masz miesniakow.Jesli juz je
masz,to musisz zwrocic uwage na to ,ze niektore z tych tabletek powoduja duzy
przyrost miesniakow.Ale mam nadziej ,ze ze wzgledu na swoj wiek ,jeszcze ich
nie masz(co wcale nie znaczy ,ze je musisz miec) i te tabletki znacznie
zmniejsza Twoje krwawienia.Przy okazji zrob sobie morfologie i zelazo,czy nie
masz z tego powodu anemii.Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,51295142,51295142,dlaczego_taki_okres_.html



Temat: magnez
,Magnez pełni szereg ważnych funkcji w organizmie.
-wraz z wapniem zapewnia mocne kości i zdrowe zęby. Poprawia wchłanianie wapnia
przez organizm i zwiększa ilość wapnia zatrzymywanego przez kości, dzięki czemu
chroni przed osteoporozą.
-jest niezbędny do prawidłowego przyswajania potasu i witaminy C
-jego niedobór w diecie może być przyczyną anemii a także może powodować
zakłócenia w tworzeniu białka w organizmie, czego skutkiem jest obniżenie
odporności na choroby
-jest konieczny do prawidłowej pracy mięśni, muszą o nim szczególnie pamiętać
sportowcy i osoby pracujące fizycznie
-zapewnia dobry stan nerwów, jest pomocy przy depresjach, wyczerpaniu nerwowym,
poprawia nastrój, łagodzi stresy, wraz z wapniem może działać jak naturalny lek
uspokajający
-korzystnie wpływa na pracę serca, odgrywa pozytywną rolę w zapobieganiu chorób
serca, zwłaszcza zaburzeń rytmu
-zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy i chorób nowotworowych
-pomaga w obniżeniu podwyższonego ciśnienia krwi
-chroni przed odkładaniem złogów wapniowych w układzie moczowym i woreczku
żółciowym
-odgrywa rolę w procesie spalania cukru
Kiedy powinnaś szczególnie zadbać o wystarczającą ilość magnezu w diecie:
-jeśli przyjmujesz tabletki antykoncepcyjne lub estrogeny
-jeśli jesteś w ciąży lub jesteś mamą karmiącą
-jeśli jesteś przemęczona i wyczerpana
-jeśli ćwiczysz intensywnie
-jeśli z błahego powodu bardzo się irytujesz, jeśli ciągle czujesz się
zestresowana
-nadużywanie alkoholu często prowadzi do niedoborów magnezu w organizmie
Głównymi źródłami magnezu w naszej diecie są - kasza gryczana, płatki owsiane,
produkty zbożowe z pełnego ziarna, warzywa strączkowe, zielone warzywa
liściaste, banany, owoce suszone, orzechy - jedząc często te produkty
dostarczymy organizmowi wystarczającej ilości magnezu, na który dzienne
zapotrzebowanie wynosi 300mg dla kobiet i 370mg dla mężczyzn. Kobiety w ciąży
potrzebują codziennie 350mg tego minerału, a karmiące 380.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,479,3984643,3984643,magnez.html


Temat: Tłuszczak wątroby
Tłuszczak wątroby
Kilka m-cy temu podczas badania USG lekarz radiolog wykrył u mnie ok. 5cm
guza w wątrobie o nieregularnych kształtach.Lekarz stwierdził,że to naczyniak
sugerując w opisie kontrolę poprzez tomografię komputerową.W wyniku TK
watroby hepatolożka stwierdziła tłuszczaka wątroby.Przeprowadziła ze mną
wywiad,po którym stwierdziła,że nie powinnam przyjmować antykoncepcji
hormonalnej w postaci tabletek.Natomiast jeżeli chodzi o Evrę(plastry)nie
wyraziła sprzeciwu.Zasugerowała tylko,że rzcej nie powinnam nic hormonalnego
zażywać,no ale jeżeli już muszę to ewentualnie Evrę mogę.Dodam tylko,że
zaznzcyła sobie w karcie bardzo wyraźnie ,że od 8 lat zażywam tabl.anty(mam
baaaardzo bolesne miesiączki,bardzo obfite,co kończyło się wiecznie trwającą
anemią,a że choruję jeszce na epilepsję i biorę leki,które zakłócają proces
wchłaniania żelaza i kwasu foliowego-stąd bardzo długo wychodziłam z takich
anemii).Ogólne zalecenia:kontrola usg raz na 3m-ce,jeżeli guzek się powiększy
wtedy czeka mnie biopsja,ponieważ wg niej coś tam jeszce jest na zdj
TK,najprawdopodobniej to blizna,ale myślę,że zasugerowła się stos. przez tyle
lat hormonów i obserwacją pod kątem gruczolaka.Tylko mam mały problem z tym
pomiarem tłusczaka,co lekarz to inne wymiary(on ma nieregularne kształty i
ciężko go uchwycić w takiej samej pozycji na każdym badaniu usg-wynika z
tego,że każdy lekarz mierzy w innym jego miejscu).Dodam tylko,że próby
wątrobowe są ok,OB też,morfologia również.Właściwie to nie wiem,co ma robić
dalej.Skonsultować to z innym hepatologiem(tę rzekomą bliznę-nie daje mi to
spokoju,poza tym czy Evra naprawdę nie obciąża wątroby tak bardzo jak
tabletki-ginekolog tweirdzi,że nie,hepatolog też,a w wątku niżej jakaś
koleżanka twierdzi zupełanie coś innego).Na termin z NFZ czeka się ok.4 m-
cy.Jestem gotowa na prywatną konsultację,ale ponoć lekarze z tego szpitala
nie przyjmują prywatnie(pytałam panie w rejstracji i hepatolożkę).Byłam w
Soecjalistycznym Szpitalu Zakaźnym w Gdańsku na ul.Smoluchowskiego.Moę ktoś z
Was mógłby polecić mi hepatologa z trójmiasta lub odpowiedzieć na moje
pytania?Nie wiem,co dalej może lepiej naciskać na tę biopsję,co z hormonami?
Czy rzeczywiście mogę stosować tabletki lub plastry,a jeśli nie bo obciążają
wątrobę,to w atkim bądź razie ,co z lakami na epilepsję?!Hepatlog (i nie
tylko )stwierdziła,że tłuszczak nie powoduje żadnych zmian w funkcjonowaniu
wątroby,ani żadnych dolegliwosći bólowych,więc skąd taka ostrożność?!
Pomożecie?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,44780675,44780675,Tluszczak_watroby.html


Temat: pigułki antykoncepcyjne powodują bezpłodność !
hanka17 napisała:

> Słuchajcie dziewczynki i kobitki!
> W ogóle nie rozumiem Waszego głębokiego przeświadczenia o tym, że pigułki
nie
> mogą powodować bazpłodności. Cieszę się, że wielu z was, czy waszych
znajomych
> udało się zajść w ciążę po 5, 10 i 15 latach zażywania pigułek, ale... To
nie
> świadczy o tym, że tabletki nie powodują takich powikłań. Sam brak
miesiączki
> (wtórny) o którym pisała poprzednio Sylwia jest wymieniany w ulotce działań
> niepożądanych tabletek antykoncepcyjnych. Producent chyba wie co pisze, ale
co
> tam brak miesiączki (nie nazwany wprost bezpłodnością) pośród gąszczu takich
> groźnych dla ucha skutków ubocznych jak zaburzenia widzenia, żółtaczka
> zastoinowa, nadżerka szyjki macicy, gruczolak macicy, mięśniak gładki macicy.
> Bezpłodność jest poza tym zawsze czymś spowodowana, np. wtórnym brakiem
> owulacji, do którego mogą przyczynić się tabletki.

tak przy okazji: no własnie ja przejrzałam swoją ulotkę od microgynonu i tu
lista działań ubocznych jest bardzo krótka i nie ma żadnej z tych rzeczy,
które ty wymieniłaś.

>
> Ja nie mówię że każda kobieta po odstawieniu tabletek straci płodność, ale
> trzeba się liczyć z tym, że to się może przytrafić właśnie mnie.
>

haniu, wszystko pięknie, ale ja proponuję Ci przeczytanie twoich własnych
postów jeszcze raz. one sa pisane jakimś dziwnym tonem: "o wy głupie
dziewuchy, bierzecie pigułki i będziecie bezpłodne. jesteście tak głupie, że
nawet nie zdajecie sobie sprawę z tego, co was czeka a ja jestem
najmąrzejsza." sama przyznasz, że to jest jakoś niezbyt miłe i takie posty
nigdy do niczego mnie nie przekonają. mogę rozmawiać rzeczowo i poważnie i bez
tego specyficznego poczucia wyższości w Twoich głosie.
sama biorę pigułki już bardzo długo, są one dla mnie lekiem, o czym
wielokrotnie tutaj pisałam. gdybym ich nie brała to miałabym anemię, a mój
żołądek i wątroba musiałyby trawić co miesiąc kilogramy leków przeciwbólowych.
i powiem ci, że wolę brać pigułki niż chodzic po ścianach przez trzy tygodnie
w miesiącu. regularnie robię przerwy w ich braniu i wtedy robie wszystkie
potrzebne badania i chodzę na mnitorowanie cyklu. miesiączka jest zawsze o
czasie, owulacja też.
a co do ostatniego akapitu: gdybym tak o wszystkich rzeczach robionych przeze
mnie w życiu miała mysleć w ten sposób to nie wychodziłabym z domu, bo np.
bałabym się, że może mi cegła spaść na głowę, bo czemu akurat takie coś nie
miałoby przytrafić się właśnie mnie? i nie łykałabym np. antybiotyków w czasie
zapalenia zatok, bo bałabym się, że przytrafi mi się:zapalenie błony sluzowej
żołądka, rzekomobloniaste zapalenie jelit, toksyczna nekroliza naskórkowa,
nacieki w tkance płucnej, aseptyczne zapalenie opon mózgowych.
pozdrawiam i życzę więcej optymizmu.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,8175760,8175760,pigulki_antykoncepcyjne_powoduja_bezplodnosc_.html